Thursday, February 25, 2010

Juego de las Estampillas_Suma sin Reagrupar / The Stamp Game_Static Addition

Este es Yn usando el Juego de los Sellos para resolver Operaciones de Suma sin reagrupar (o "pedir prestado"). Esta es la operación que estaba intentando resolver:
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This is Yn using the Stamp Game to solve Addition Operations that do not require carrying or static addition. This is the operation he was trying solving:
 

    3154
+1235
______

Primero, leyó el 1er sumando (tres mil ciento cincuenta y cuatro). Luego, compuso la cantidad con los sellos comenzando por las cantidades menores que son las unidades. Continuó con las decenas, centenas y unidades de millar. Para el 1er sumando, compuso 4 sellos de 1, 5 sellos de 10, 1 sello de 100, y 3 sellos de 1000. Colocó una tira blanca debajo del sumando y repitió el mismo proceso con el 2do sumando. Luego de haber compuesto ambos sumandos, removió la tira y comenzó con el proceso de suma. Combinó las unidades, las contó y lo anotó en su libreta. Hizo lo mismo con las demás categorías hasta obtener el total.
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 First, he read the 1st addend  (three thousand one hundred fifty four). Then, he made the quantity with the stamps starting with the units and following the tens, hundreds and thousands. For the 1st addend, he laid out 4 one-tiles, 5 ten-tiles, 1 hundred-tile and 3 thousand-tiles. He placed a white strip under the 1st addend and repeated the same procedure with the 2nd addend. After he had laid out the 1st and 2nd addends he removed the strip and began to find his answer. He combined the ones, counted them and recorded the sum in his notebook. He did the same with the remaining categories to obtain the sum.



Este es un ejemplo de su libreta de matemática.
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 This is an example of how the math notebook would look like.



Cuando, por fin, pudo obtener el total lo comparó con el total de la tarjeta control. Se supone que se corrija él mismo. De obtener un total incorrecto, se supone que haga la operación nuevamente y me diga él mismo dónde estuvo el error.
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When he finally obtained the sum he compared it to the control card. He should be able to correct himself and, if the sum is incorrect, he would do it again and explain to me what he did wrong.


Esto no es una presentación paso a paso pero espero les haya ayudado en algo.
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This is not a step by step presentation but I hope it helped a little.

;)

2 comments:

  1. Que interesante esta eso!!! Brutal!!! Si me hubiesen ensenado asi mis matematicas!!!lol Gracias por compartirlo!!

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  2. This is great! I have not studied Montessori math yet so I am glad to get the idea! I just received my math manuals and hope to be able to go to class this weekend if I feel up to it!

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