Saturday, May 15, 2010

MAS Trabajos Pre-escolares / MORE Preschool Work

Siempre tengo que cautivar a Ym para que haga sus trabajos escolares. Tengo que hacer cosas que ustedes ni se imaginan. Pero esto no es un secreto... Así que si algún día me ven con una nariz roja de payaso no se sorprendan!
***
I always have to work around Ym to get him in the mood to do school work. I usually have to do things you wouldn't even imagine. But this is no secret... So, if you see me one day wearing a big red clown nose, don't be surprised!

MATEMÁTICA / MATH


Esta es el pequeño maletín donde le presento los números a Ym. Le llamamos nuestra cajita sorpresa de los números---pero, como pueden ver, no es nada parecido a una cajita.
***
This is the little case I use to present Ym the numerals. We call it the surprise number box---but, as you can see, it is no box, what so ever.


Aquí presenté el #6 y Ym contó 6 bolas de balompié.
***
Here, I presented the #6 and Ym counted 6 footballs.



También contó 6 ositos de dulce o gummi bears y formó con estos el #6.
***
He also counted 6 gummi bears and shaped them into #6.

Aquí presentando el #7.
***
Here presenting #7.


Contando 7 monedas de piratas.
***
Counting 7 pirate coins.


Trazando el #7 en lija.
***
Tracing #7 sandpaper numeral.

Trazando el #7 en arena.
***
Tracing #7 on sand.



Esto parece contando tapitas de leche pero NO lo es.
***
This looks like milk caps counting, but it is NOT. 



Es contando bolitas de plasticina. Las tapitas de leche son para que los acomode las bolitas en pares. ;)
***
It's clay balls counting. The milk caps were used to help Ym place the clay balls in pairs. ;)
 



Contando cuentas del material del Juego de la Serpiente Positiva.
***
Counting beads material from the Positive Snake Game.



Formando la escalera de cuentas de colores.
***
Making the bead stair.


Ordenando correctamente las escalera de cuentas.
***
Fixing the bead stair.



GEOMETRÍA / GEOMETRY

Esto fue un poco de geometría casera. En una ocasión mencionó que era un triángulo recto. Seguramente, lo dijo porque ha escuchado a su hermano mayor.
***
Doing a little of homemade geometry. He did mention the triangle being a right-angled triangle. I'm sure this comes from listening his big brother.



GEOGRAFÍA / GEOGRAPHY

Usamos este globo de lija para presentar los conceptos de tierra, agua y el Planeta Tierra, nuestro hogar. El punto rojo fue para marcar a Puerto Rico.
***
We used this sandpaper globe to present the concepts of land, water and Planet Earth, our home. The red dot was used to locate Puerto Rico.




ARTE / ART

Hace un tiempo atrás decidí retocar los números de lija caseros con un poco de pintura amarilla. Y, por supuesto, Ym quiso colaborar. Pero mamá sufrió una crisis nerviosa y prefirió darle esta tarea sustituta… (Imagínen un niño de 3 pintando números de lija previamente pegados sobre cartulina!) Así que le permití que elaborara sus propios “números de lija”. La pintura negra la escogió él. :-o
***
I decided a while back to retouch my homemade sandpaper numerals with yellow paint. And, of course, Ym was willing to colaborate. But Ym's mother had a crisis and preferred to have him do this substitute work...
(Just imagine a 3 year old painting sandpaper numerals that had been already glued to cardstock!) So, I let him elaborate his own "sandpaper numeral". He chose the black paint himself. :-o




Su obra de arte:   UN ARCOIRIS.
***
His work of art:   A RAINBOW.



Trabajando con plasticina
***
Working with clay.





Usando la tijera libre y voluntariamente. No era ni su propia tijera. Era la mamá de recortar en zig-zag.
***
Using the scissors free and voluntarily. They weren't even his own scissors. He was using mom's zig-zag ones.



CIENCIA / SCIENCE

Pareando animales del mar (Lámina-Objeto).
***
Matching sea creatures (Object to Picture)


Disculpen lo largo del post, y
GrAcIaS x ViSiTar a ♥2PT!
***
Sorry for the long post, and
ThAnKs 4 StOpPiNg By,♥2PT !





5 comments:

  1. So interesting activities :-)
    Thanks for sharing!

    ReplyDelete
  2. Este chico estuvo super ocupado!!! Tremendas actividades!! Me encanto la geometria casera!! Muy original!!

    ReplyDelete
  3. Great works! Love the animals matching and the math...lots of variety! Will have to show my sons and maybe it will will inspire them as far as their selections of work for tomorrow.
    Have a great day:)
    Colleen

    ReplyDelete
  4. Thanks for participating in Montessori Monday! I LOVE the suprise number box - what a cute idea! I'll have to remember that one when Pita Pocket is old enough for it.

    ReplyDelete

GRACIAS por comentar en el blog de 2 Pequenos Traviesos!
A nosotros nos ENCANTA leer sus comentarios y contestar preguntas tambien. Esperamos su visita nuevamente...
THANK YOU for your comments on 2 Pequenos Traviesos blog! We really LOVE your comments and answering your questions as well. Come back soon...