***There are definitely some shelves that get more dusty than others {if you know what I mean--KIDS DON'T EVEN LOOK AT THEM!}. At home THAT SHELF would be the one for Math {at least for Ym}. This is why I decided to be patient and put together a Math post... so that those who don't read this introduction would think Ym actually does A LOT OF MATH! :D
Ym haciendo desplieque de Números de Lija.
***Ym placing the Sandpaper Numbers on the rug.
Trazando los números del 0-9...
***Tracing the numbers from 0-9...
... y contando M&Ms cada vez que los trazaba.
***...and counting M&Ms everytime he traced a number.
Para que Ym no comiera tantos chocolates lo compartimos entre Ym, Yn y yo. Y yo, como buena madre, fui la que más me sacrifiqué.
***I made a huge sacrifice and shared the chocolates with my 2 kids. But, of course, I ate the most of them just to be a good mother and take care of their diet.
Usando las Barras de Colores...
Using the Color Beads...
...para parearlos con los números.
***...to match it with the numbers.
Rompecabezas de Números y Contadores de figuras geométricas. Gracias Karen por compartirlos!
***Numbers puzzles with geometric figures counters. Thanks Karen for sharing it with us!
Más Números y Contadores, pero esta vez de animales.
***More Cards and Counters, but this time animal ones.
Ym identificando a los que les "faltaba uno" {o sea, impares}.
Ym pointing at those numbers that were "missing one" {odd numbers}.
Esto fue un "jueguito" que nos inventamos al momento: Yo le presentaba una Tarjeta de Número, y él oprimía el mismo número en mi celular.
***This is a "little game" we made up: I showed him the Number Card, and he pressed the same number on my cell phone.
Aquí usando tapitas de leche como contadores.
***Here using milk container lids as counters.
Otra versión de Tarjetas de Números y Contadores.
***Another version of Cards and Counters.
Comenzó muy emocionado!!!
***He started off all excited!!!
…pero no le duró mucho. Parecía como si se hubiese quedado sin gasolina, jaja.
***...but it didn't last too long. It looked like as if he ran out of gas, hehe.
Otro "jueguito" inventado: Yo le tiraba el dado y él contaba la misma cantidad de fichas.
***Another "little game" made up: I threw the dice and he counted the same number of tokens.
Como verán, "jugamos" un buen ratito.
***As you can see we "played" for a while.
GrAcIaS x ViSiTaRnOs!
ThAnKs 4 StOpPiNg By!
♥2PT
Muy bueno! It looks like you got a lot of math in this week! Mucha gracias for linking up! I like the cell phone idea but my, what big cell phones you have there! :)
ReplyDeleteVery nice post, Evelyn! You came up with some very creative extensions!!
ReplyDeleteYour math works look so fun! Great idea! with the dice and tokens. Thank you for sharing.
ReplyDeleteThank you all for your comments! Thank you Mari-Ann for calling these activities extensions. I've never thought of them that way.
ReplyDeleteOh, the cell phone, hehehe, it looks big because you have to slide it downwards to open it. You made me laugh so hard!
Big hugs to all!!!
Que divertida tarde!!! nos encanta las matematicas tambien!!!.... muy original con el cel, las chapitas y los dados!!! hip hip hurra para ti!!!!!!
ReplyDeleteGracias por compartirlo my friend!!
some lovely ideas!!1
ReplyDeleteI am looking at Maths at the momment with my youngest. I really would like him to at least recognise the numbers 1-10 before he starts school in September but he is finding it very hard.
Gracias por compartir todas éstas ideas. Son geniales. Yo quería hacerte una consulta (si puede ser, por favor) Hay algunos días que mi hijo (tiene 2 años) está deseoso de hacer actividades pero las hace a una velocidad de vértigo. "A guardar, mamá. Otra" y así un buen rato. Es frenético y algunos días pienso que quizás estoy haciendo algo mal. Hace el "ejercicio" muy rápido y a guardar. No sé si a tí también te ha pasado o es sólo mi hijo que es incansable. A veces me gustaría que estuviera más tiempo con la misma actividad porque pienso que no le da tiempo a asimilarlo o qué se yo. ¿que puedo hacer?
ReplyDeleteCool math works!
ReplyDeleteAlso read the Beanie baby graphing post...we are going to do that...I will track back to you to give you credit for this when we do this work.
Thanks for sharing:)
I love that you have such a nice variety of lessons for him - I think that really helps with the interest level. We've kind of stalled out on math as well around here lately.
ReplyDelete